کم فروشان عصر اطلاعات و توهمی به نام "اینترنت پرسرعت"

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Tahoma; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:1627421319 -2147483648 8 0 66047 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0in; margin-bottom:.0001pt; text-align:right; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:1.0in 1.25in 1.0in 1.25in; mso-header-margin:.5in; mso-footer-margin:.5in; mso-paper-source:0; mso-gutter-direction:rtl;} div.Section1 {page:Section1;} -->

کم فروشان عصر اطلاعات و توهمی به نام "اینترنت پرسرعت"

امیر نعیمی


اپیزود اول:

شما قصد دارید برای خانه و یا محل کار خود یک اشتراک ADSL تهیه کنید.
به مرکز مخابراتی خانه و یا محل کار خود مراجعه می کنید و لیست شرکت های فعال این سرویس را به دست می آورید.

از شماره اول تا آخر تماس می گیرید و در همه آنها می شنوید که "پورت خالی نداریم" باید در لیست "انتظار" ثبت نام نمایید.

هر کدام از این شرکت ها هم قیمت مخصوص به خود ،آن هم با اختلاف زیاد ازهم، را اعلام می کنند که نشان از نظارت  بر نحوه قیمت گذاری آنها دارد!

نکته جالب تر از آن هم اینجاست که بعضی از شرکت های ارزان قیمت هم بعداتلافی این ارزانی را در هزینه هایی مثل نصب، رانژه و ... جبران خواهند کرد.

خلاصه بعد از 6 ماه ممکن است انتظار شما به پایان برسد(آن هم در پایتخت) و بالاخره صاحب یک اشتراک به اصطلاح ADSL شوید.

اپیزود دوم:

بعد از دو هفته از اعلام وصل شدن ، هنوز سرویس برقرار نیست و شما مجبور هستید با کلی دعوا و درگیری حقوق خود را بگیرید.

شما درخواست یک سرویس 256 k یا 128 k داده اید اما بعد از چند وقتمتوجه می شوید که در اکثر ساعات روز (مخصوصا اوج مصرف!) خدا پدر اینترنتهای سنتی (Dial up) را رحمت کند!

با ISP مورد نظر تماس می گیرید و از سرعت سرویس خود شکایت می کنید،جواب یا سربالاست یا توجیه می شوید و یا کابل ایران در خلیج فارس به وسیلهماهیگیران قطع شده است و یا ... خلاصه از خیر آن می گذرید.

بعد از تمامی این کشمکش های مصائب اپیزود اول را بخاطر می آورید و ازخیر ادامه شکایت منصرف می شوید و با سرویس به اصطلاح ADSL  خود می سوزید ومی سازید.

اپیزود سوم:

تلویزیونرا روشن می کنید ؛ یکی از مسوولان مخابرات دارد از شاهکارهای این شرکت درارائه خدمات اینترنتی و گسترش آن حرف می زند و چقدر هم لفظ قلم و بااعتماد به نفس!

اعصاب تان به هم می ریزد ، تلویزیون را خاموش می کنید و سراغ اینترنت زغالی تان می روید و دلتان خوش است که  adsl دارید ، ناسلامتی!

 

/ 0 نظر / 5 بازدید