طنز/ جواب به جوابیه وزارت بازرگانی

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Tahoma; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:1627421319 -2147483648 8 0 66047 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0in; margin-bottom:.0001pt; text-align:right; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} a:link, span.MsoHyperlink {color:blue; text-decoration:underline; text-underline:single;} a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {color:purple; text-decoration:underline; text-underline:single;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:1.0in 1.25in 1.0in 1.25in; mso-header-margin:.5in; mso-footer-margin:.5in; mso-paper-source:0; mso-gutter-direction:rtl;} div.Section1 {page:Section1;} -->

طنز/ جواب به جوابیه وزارت بازرگانی

فرهنگ > طنز - شهرام شکیبا

اوضاعو احوال کلاً بانمک است. دوستان در روزنامه خبر درباره وزیر پیشنهادی برایوزارت نفت مطلبی با عنوان «سوپرمارکت نفتی» نوشته‌اند، روابط عمومی وزارتبازرگانی جوابیه فرستاده! درست است که دکتر سیدمسعود میرکاظمی وزیربازرگانی است الان، ولی چرا دوستان روابط عمومی آن وزارتخانه از حضورایشان در وزارت نفت دفاع می‌کنند؟ اگر خوب است خب نگهش دارید همانجا! حیفنیست مدیری به این باحالی را از دست بدهید؟

خلاصه دیدم همه در مورد چیزهایی که ربطی به آنها ندارد، نظر می‌دهند، تصمیم گرفتم من هم جوابیه‌ای بر جوابیه آنها بنویسم.

حسینپرسان مدیرکل روابط عمومی وزارت بازرگانی نوشته: «رویکرد ناصواب روزنامهخبر برخلاف ادعای مطروحه در تابلوهای تبلیغاتی چندده میلیون تومانی منصوبهدر بزرگراه‌های شمال شهر با عنوان «باخبر باشیم» با جهت‌گیری ملهم ازاغراض و اهداف سیاسی، این رسانه را تا حد یک‌تریبون و بلندگوی سیاسی تنزلداده است و همگان اذعان دارند روزنامه‌ای که متأثر از سیاست‌های جناحیمنتشر می‌شود، نمی‌تواند «خبر منصفانه»، «گزارش واقع‌بینانه»، «تحلیلصادقانه» و «تفسیر عالمانه» درج نماید و در این شرایط درج اخبار بی‌طرفانهو مردمی از این مصنوع به ظاهر رسانه‌ای بیهوده است

1-
بیلبوردهای روزنامه خبر 4 تا بوده، دو تا در بزرگراه مدرس، یکی در اتوبانیادگار امام و یکی در اتوبان شیخ فضل‌الله. منزل شما کجاست که اینجاهابرایتان بالاشهر به حساب می‌آید؟‌ لابد «دولت‌آباد!» ببخشید که آنجاهااتوبان نیست تا بیلبورد باشد و بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

2-
گفته‌اید بیلبوردهای چندده میلیون تومانی. حاج‌آقا با شما گران حسابکرده‌اند. شما تبلیغاتتان را چند حساب می‌کنید پای وزارت نفت؟ فقط قضیه«از کجا آورده‌ای؟» نیست، «به کجا داده‌ای؟» و «چقدر داده‌ای؟» هم مهم است.

3-
گفته‌اید «مصنوع به ظاهر رسانه‌ای». این عبارت حکیمانه از چندین منظر قابل «تفسیر عالمانه» است.

اولاً: برای روزنامه «مصنوع» به کار نمی‌برند. «مطبوعه» درست است.
ثانیاً: روزنامه، رسانه‌ است. ظاهراً و باطناً ندارد. شما در روابط‌عمومی به «روزنامه» چه می‌گویید؟
ثالثاً: شما با این درک عمیق از «رسانه» چقدر حقوق می‌گیرید در روابط عمومی یکوزارتخانه؟ راستی پول‌هایتان را چه کار می‌کنید؟ در شرایطی که بالاشهر همنیستید؟ (باز هم که قضیه «به کجا داده‌اید؟‌» پیش آمد.)

در جوابیه آمده: «شایسته است دست‌اندرکاران صفحهاقتصاد روزنامه خبر خود رأساً مبادرت به نظرسنجی نمایند و بازتاب میزانفروش روزنامه و پژواک مندرجات آن به ویژه تحلیل‌های ناقص و علیل به ظاهراقتصادی، بازرگانی و... را از منظر خوانندگان و مخاطبان پرشمار! خودارزیابی کنند تا تصدیق نمایند تا چه اندازه به اعتبار بی‌بدیل جایگاهرسانه در اطلاع‌رسانی صادقانه به خوانندگان لطمه وارد ساخته‌اند

1-
خب ما کسبمان ضعیف است و مخاطبانمان کم‌شمار، دیگر چرا توی سر بچه‌ یتیممی‌زنید و علامت تعجب می‌گذارید جلوی «پرشمار». خوب است ما هم بیاییم جلویویژگی‌های شما و ادعاهایتان علامت تعجب بگذاریم؟
2-
چه کار کنیم کم مخاطبیم دیگر. عکس «مهناز افشار» هم چاپ کردیم، تیراژمانفرق نکرد ولی خدا را شکر کاریکاتور دکتر میرکاظمی که چاپ شد، 24میلیون نفرروزنامه را خریدند. حالا اگر عکسشان را چاپ می‌کردیم چه می‌شد؟
3-
گفته‌اید به خوانندگان لطمه وارد ساخته‌ایم. عجیب است که در جریانواردسازی لطمه، فقط شما «آخ» گفتید. یک طوری نوشته‌اید که انگار هر روزخیل لطمه‌خوردگان جلوی روزنامه در حال ناله و آخ هستند. البتهخوانندگانمان لطمه دیده‌اند اخیراً، منتهی از طریق دیگر.

روابط عمومی وزارت بازرگانی نوشته: «دروغی را با دروغدیگر به هم می‌بافند بلکه طناب بی‌خبری و تزویر رسانه‌ای قطورتر و محکم‌ترشود. غافل از آنکه اگر پلیدی را بر پلیدی دیگری اضافه کنی، رایحه نامطبوعو مشمئزکننده آن افزون‌تر خواهد شد و مؤمنان روزه‌دار را در ماه صیامآزرده می‌سازد

1-
طناب بی‌خبری چیست و چه فایده و کاربردی دارد؟
2-
قطر طناب بی‌خبری و استحکام آن به چه درد می‌خورد؟
3-
اجازه هست از این تعابیر در یک شعر طنز اجتماعی- سیاسی استفاده کنیم؟
4-
طول طناب بی‌خبری مهم‌تر است یا قطر یا استحکامش؟
5-
رایحه یعنی بوی‌خوش. رایحه نامطبوع یعنی چه؟
6-
ببخشید که رایحه نامطبوع ما آزارنده است، لذا اگر ممکن است شما یک کم تولید رایحه خوش خدمتتان را بیشتر کنید تا بوی ما جایی نپیچد.
7-
ما از هر مؤمن روزه‌داری سؤال کردیم «بوی بدمان» را متوجه نشده بود. البتهما بچه‌ بالاییم. مثل بیلبوردهایمان. شما از بچه‌ محل‌هایتان یک آماریراجع به بوی ما بگیرید. ثواب دارد.

... و اما کلام آخر
اصلاً وزیرنفت «هلو»، «خوردنی». خوب است؟ هلوی قبلی 4 سال بیشتر دوام نداشت. شما همبرای 4 سال دیگر روابط عمومی «هلو» بودن خیلی حرص نخورید. روابط عمومی«هلو» می‌شود چیزی در حد پرزهای روی هلو، همین.

 

 

/ 0 نظر / 10 بازدید